انگلیسی برای همه

Learning English is fun

انگلیسی برای همه

Learning English is fun

انگلیسی برای همه

این وبلاگ مکانی برای استفاده از مطالب، دانلودها، داستانها و ... در مسیر یادگیری و آموزش زبان انگلیسی می باشد. امیدوارم با نظرات سازنده خود یاریگر بنده در این راه باشید.
اینجانب مجید دورانی، دبیر زبان انگلیسی، از شهرستان سلماس استان آذربایجان غربی هستم. هم اکنون در پست دبیر زبان انگلیسی دبیرستان نمونه دولتی ایلیا پاشاپور (دوره اول) و مدرس کانون دانش زبان سلماس مشغول به فعالیت می باشم.


امور اقتصادی | تدبیر اقتصاد
سرگرمی | پزشکی
آفاق | بیست تولز
دریافت کد ذکر ایام هفته برای وبلاگ
آیه قرآن تصادفی


برخی از افراد با این مشکل مواجه هستند که وقتی میخواهند مطلبی را بخوانند، نمی توانند آن مطالب را به درستی یاد بگیرند و آنرا به طور کامل حفظ کنند، با اینکه شاید بیشتر اوقات یک مطلب را چندین بار میخوانند. اما با این حال باید بگوییم حفظ کردن مطالب آنقدر هم مشکل نیست، بلکه با رعایت برخی نکات میتوان سخت ترین و طولانی ترین مطالب را هم از برکرد.

1 هدف خود را بشناسید


افراد باید برای مطالبی که میخوانند هدف داشته باشند و هنگام خواندن این هدف را مد نظر قرار دهند. اگر هدف مطالعه در ذهن فرد وجود داشته باشد باعث میشود تا خواننده بتواند به بخش های مناسب تر متن متمرکز شود و آن قسمت را تکرار کند. این کار همچنین از اتلاف وقت و تلاش اضافی جلوگیری میکند.


2 ابتدا یک مرور کلی انجام دهید


برای مطالعه برخی مطالب شاید فقط یک مرور کافی باشد. یک مرور مناسب شامل توجه کردن به عنوان ها، نمودارها، جدول ها و پاراگراف های اصلی میشود. با توجه به هدف مورد نظر، باید سرعت خواندن را پایین آورده و فقط بخش هایی را که پاسخ گوی هدفتان هستند به دقت مطالعه کنید. در مورد مزایای مرور اولیه میتوان به این موارد اشاره کرد :


- حافظه را آماده میکند و سبب میشود وقتی برای بار دوم مطلب را میخوانید آن را راحت تر به یاد بیاورید.


- به فکرتان جهت میدهد و به شما کمک میکند تا بخش های مهم مطلب را پیدا کنید.


3 متن را با اصول درست مطالعه کنید


برای آنکه مطلبی به طور دقیق خوانده شود، باشد چشم ها را به صورت منظم و کنترول شده حرکت داد. هنگام مرور سریع، چشم ها با نظم خاصی حرکت نمی کنند. وقتی قصد دارید مطلبی را به دقت مطالعه کنید و بخش های زیادی از متن را یاد بگیرید چشم های شما باید با حرکتی از راست به چپ بر روی نقاط تثبیت، توقف کند. توقف ها نباید یک حرف یا حتی یک کلمه باشند بلکه هر توقف باید چند کلمه را شامل شود.


4 از های لایت کردن و یادداشت برداری غافل نشوید


چند نقطه ی مهم در متن را به عنوان مبنایی برای یاد آوری های لایت کنید. اگر بخش مناسبی برای ها لایت وجود نداشت میتوانید در حاشیه ی متن از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.


تقریباً تمام دانش آموزان قسمت های مهم متن را های لایت میکنند اما بسیاری از آنها بخش های زیاد یا نادرستی را های لایت میکنند. آنها به قدری سرگرم علامت گذاری کتاب خود میشوند که اصلاً به آنچه می خوانند توجه کافی نمیکنند. یک راه بهتر برای علامت گذاری، مشخص کردن فقط چند کلمه ی کلیدی در هر صفحه است. اگر صفحات زیادی از یک کتاب نیاز به های لایت ندارد چسباندن برگه روی صفحه های های لایت دار تا حد زیادی به فرایند مطالعه ی کتاب سرعت می بخشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه