انگلیسی برای همه

Learning English is fun

انگلیسی برای همه

Learning English is fun

انگلیسی برای همه

این وبلاگ مکانی برای استفاده از مطالب، دانلودها، داستانها و ... در مسیر یادگیری و آموزش زبان انگلیسی می باشد. امیدوارم با نظرات سازنده خود یاریگر بنده در این راه باشید.
اینجانب مجید دورانی، دبیر زبان انگلیسی، از شهرستان سلماس استان آذربایجان غربی هستم. هم اکنون در پست دبیر زبان انگلیسی دبیرستان نمونه دولتی ایلیا پاشاپور (دوره اول) و مدرس کانون دانش زبان سلماس مشغول به فعالیت می باشم.


امور اقتصادی | تدبیر اقتصاد
سرگرمی | پزشکی
آفاق | بیست تولز
دریافت کد ذکر ایام هفته برای وبلاگ
آیه قرآن تصادفی

راه های تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی

سه شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۲۸ ب.ظ


در میان چهار مهارت زبان انگلیسی، نوشتن (writing) یکی از مهمترین مهارت ها در یادگیری و تقویت زبان انگلیسی بوده که همواره مورد توجه زبان آموزان و معلمان قرار گرفته است. بنابراین برای یادگیری وتقویت مهارت نگارش خود نکات زیر را فرا بگیرید.

1 به نشانه های نگارشی توجه کنید، به خصوص به «ویرگول» و «نقطه» چرا که این دو علامت جریان فکری شما را تنظیم و به آن جهت میدهند و همچنین به شما کمک میکنند تا روانتر و بهتر بنویسید.


2 سعی کنید درهنگام نوشتن متن از ویرایش و تصحیح خود دست بکشید. نوشتن و ویرایش دو فرآیند مجزا از یک دیگر میباشند که هر کدام از نیمکره ی مخصوص خود در مغز استفاده میکند، و سعی در انجام همزمان هردو نتیجه ایی در بر نخواهد داشت. برای این کار کمی زمان بگذارید.


3 حداقل روزی 20 دقیقه را به نوشتن بپردازید. در مدتی کوتاه متوجه تغییرات چشم گیری در مهارت نگارشی خود میشوید. ایده های جدید همیشه هنگام نوشتن متون جدید به سراغ شما می آیند نه هنگامی که گوشه ای نشسته و تنها به فکر نوشتن باشید. با نوشتن ایده های جدید رفته رفته ذهن شما تبدیل به یک ذهن خلاق در امر نوشتن متون جدید میشود.


4 هیچگاه از اینکه متن شما مورد انتقاد افراد خواننده قرار بگیرد نترسید و در هر فرصتی آن را در اختیار افراد دیگر قرار دهید تا عملکرد شما را در مهارت نگارش متون بررسی کنند. حتی اگر نقدی که به نوشته ی شما میشود سختگیرانه و یا اشتباه است، ناراحت نشوید بلکه از اشخاصی که وقتشان را صرف خواندن و نظر دادن در مورد آن کرده اند تشکر کنید و همیشه سعی در اصلاح اشتباهات خود داشته باشید.


5 برای نوشته های خود محدودیت کلمه قرار دهید. به طور مثال پس از انتخاب یک موضوع برای نگارش متن، سعی کنید حداکثر از 500 واژه برای انتقال مفهوم نوشته های خود به دیگران استفاده کنید. این کار دامنه ی فکری شما را هنگام نوشتن محدودتر کرده و به شما امکان تمرکز بر نکات مهمتر را میدهد. در عین حال شما باید سعی کنید با کوتاه تر کردن متون خود خواننده های بیشتری را جذب کنید زیرا اگر نوشته های شما از حد استاندارد بیشتر باشد ممکن است خواننده را خسته کند و نتواند متن های شما را تا آخر به طور دقیق مطالعه کند.


حال با یادگیری نکات ذکر شده در بالا شما میتوانید مهارت نوشتاری خود را بیش از قبل تقویت کنید. این نکته را به یاد داشته باشید تمرین مداوم در امر نوشتن تاثیر مثبتی بر املای شما خواهد داشت به گونه ایی که حتی نوشتن کلمات سخت برای شما آسان میشود.


برای پیشرفت در نوشتن متون مختلف کافیست تا هر چند وقت یکبار نوشته های قبلی خود را مرور کنید و ببینید آیا میتوانید از ساختارهای دیگری برای رساندن مفهوم مشابه استفاده کنید. به مثال زیر توجه کنید :


I saw an accident in the street today.


I witnessed a car crash as I was walking down the street.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه