انگلیسی برای همه

Learning English is fun

انگلیسی برای همه

Learning English is fun

انگلیسی برای همه

این وبلاگ مکانی برای استفاده از مطالب، دانلودها، داستانها و ... در مسیر یادگیری و آموزش زبان انگلیسی می باشد. امیدوارم با نظرات سازنده خود یاریگر بنده در این راه باشید.
اینجانب مجید دورانی، دبیر زبان انگلیسی، از شهرستان سلماس استان آذربایجان غربی هستم. هم اکنون در پست دبیر زبان انگلیسی دبیرستان نمونه دولتی ایلیا پاشاپور (دوره اول) و مدرس کانون دانش زبان سلماس مشغول به فعالیت می باشم.


امور اقتصادی | تدبیر اقتصاد
سرگرمی | پزشکی
آفاق | بیست تولز
دریافت کد ذکر ایام هفته برای وبلاگ
آیه قرآن تصادفی

۲۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است



📍 دوستان گرامی
خواندن داستان در یادگیری لغات و درک مطلب به شما کمک میکند. 📍


a story tells that two friends were walking through the desert during some point of the journey they had an argument. and one friend slapped the other one in the face. the one who got slapped was hurt but without saying anything wrote in the sand "today my best friend slapped me in the face the kept on walking until they found an oasis where they decided to take a bath. the one who had drawing but the friend saved him. after the friend recovered from the near drawing he wrote on a stone: "today my best friend saved my life the friend who had slapped and saved his best friend asked him "after i hurt you, you wrote in the sand and now, you write on a stone why the other friend replied: "when someone hurts us, we should write it down in sand where winds of forgiveness can erase it away. but when someone does something good for us we must engrave it in stone where no wind can ever erase it.

  • مجید دورانی



یکی از راههای یادگرفتن تلفظ صحیح لغات انگلیسی ، آموختن از طریق شنیدن است . باید تلفظ صحیح لغات انگلیسی را بارها گوش کنیم و این قدر آنها را تکرار کنیم تا یاد بگیریم . به عنوان مثال لغت Talk به معنی صحبت کردن به صورت تالک نوشته می شود اما تاک خوانده می شود . همچنین شنیدن مداوم باعث می شود ، لغات و جملات انگلیسی در حافظه شما ثبت شوند . هنگامیکه صحبت می کنید از این لغات و جملات انگلیسی به صورت ناخودآگاه استفاده خواهید کرد . وقتی تلفظ صحیح لغات انگلیسی را یاد گرفتید ، می توانید متون را به راحتی بخوانید و زمانیکه گوش می کنید مفهوم مورد نظر را به خوبی درک کنید .

  • مجید دورانی



 اسم ها گسترده‌ترین اقسام کلمات را تشکیل می‌دهند .

به زبانی ساده اسامی قابل شمارش ( countable noun )  اسامی هستند که می توان آنها را شمرد ، مثل One house , two houses , three houses ( یک خانه ، دو خانه ، سه خانه ) . این اسامی می‌توانند به دنبال an ، a یا one  بیایند. همچنین می‌توانند به دنبال these، few ، many و those نیز بیایند .
 از سوی دیگر اسامی غیر قابل شمارش (uncountable nouns)  اسامی هستند که نمی توان آنها را شمرد . بنابراین ما نمی توانیم این نوع اسامی را جمع ببندیم . Some tea ( مقداری چای ) . tea ( به معنی چای ) غیر قابل شمارش است و ما نمی توانیم بگوییم  two teas , three teas . این اسامی نمی‌توانند با حروف تعریف نامعین ( a و an ) بکار روند ، بلکه باید با some مورد استفاده قرار بگیرند همچنین می‌توانند به دنبال much و little نیز بیایند . به راحتی‌ نیز می‌توانند به دنبال اصطلاحاتی‌ از قبیل most of the ، all of the ، all the و half the بیایند .

  • مجید دورانی



برای سالها در مدارس ، انگلیسی خواندیم اما کتابهایی که در مدرسه خواندیم کمترین کمکی به روان شدن در مکالمه نکرد . از طرفی کتابهای مکالمه ایی که می خواندیم نیز بر اساس انگلیسی کتابی طراحی شده بودند و ارتباط بسیار کمی با انگلیسی واقعی و محاوره ای داشت . فیلمهای زبان اصلی هم بسیار اندک بودند .
زبان انگلیسی صرفا مجموعه ای عظیم از لغات موجود در دیکشنری نیست . وقتی کلمات در قالب جمله به کار می روند ، در پاره ای موارد تلفظ شان با آنچه به صورت جداگانه تلفظ می شوند کاملا  متفاوت است . به این معنا که برخی صداها کوتاه تر و یا آهسته تر تلفظ می شوند . برخی صداها تلفظ نمی شوند و برخی صداها کلا تغییر می کنند . مثلا در اغلب موارد کلمه and به صورت an و یا حتی n تلفظ می شود ! و از این جهت وقتی به صحبت کردن یک فرد انگلیسی زبان گوش می کنید احتمالا شما هم خود را در همان اقیانوسی می یابید که سالها پیش من در آن دست و پا می زدم .

  • مجید دورانی



نقطه آغازکجاست؟
چه مطالبی را باید خواند؟
و با چه روشی؟

اینها پرسش هایی هستند که معمولا زبان آموزان پاسخ ساده ای برای آنها پیدا نمی کنند.
به گفته بسیاری از زبان شناسان، زبان یک مهارت است که برای یادگیری آن باید تمرین زیادی کرد. از آنجا که فرایند یادگیری زبان بسیار کند است، این تمرین باید متناوب، مستمر و طولانی باشد در غیراین صورت اثر بخشی آن کم می شود. اما منظورم از متناوب، مستمر وطولانی چیست؟

  • مجید دورانی



دراین پست رمان بسیار زیبای The Garden of Eden اثری بسیار ارزشمند از نویسنده نامی ارنست همینگوی برای شما عزیزان تهیه و آماده دانلود می باشد. برای دانلود روی لینکهای زیر کلیک کنید.


حجم: 1.28 مگابایت

  • مجید دورانی



در این مطلب به امتحان PET، یکی از امتحانات زبان رایج دانشگاه کمبیریج می پردازیم. PET سرواژه کلمه های Preliminary English Test می باشد. این آزمون برای افرادی که می توانند انگلیسی گفتاری و نوشتاری در سطح متوسطه به کار ببرند طراحی شده است. این آزمون هر ساله در بیش از 80 کشور و با شرکت 70000 داوطلب برگزار می گردد. PET در سطح 2 آزمونهای کمبریج قرار دارد.
قبولی در این سطح نشان گر این است که زبان آموز مهارت های زبانی لازم برای تعامل در موقعیت های مختلف کاری و اجتماعی را در یک جامعه انگلیسی زبان داراست. همانند دیگر امتحانات کمبریج، PET چهار مهارت اصلی خواندن، نوشتن، درک مطلب و مهارت بیانی، به همراه دانش لغت و گرامر زبان انگلیسی را شامل می شود.

  • مجید دورانی



در این مطلب دیکشنری اصطلاحات کوچه بازاری یا همان Slang های انگلیسی را خدمت شما دوستداران زبان انگلیسی معرفی می نماییم. همانطور که مستحضرید، در زبان انگلیسی اصطلاحات شامل چند دسته می شوند که یکی از آنها Slang ها هستند که به شدت در جامعه انگلیسی زبان کاربرد دارند. دیکشنری فشرده اسلنگ ها که امروز به معرفی آن می پردازیم، حاوی عبارات کوچه بازاری رایج بین انگلیسی زبانان است. در ادامه مطلب بیشتر در مورد تعریف اسلنگ و اینکه چگونه ساخته می شود بحث می کنیم.

  • مجید دورانی



تافل چیست؟

Test Of English as a Foreign Language

تافل ( TOEFL) یک آزمون جامع زبان انگلیسی است که برای ورود به بیش از 4400 کالج و دانشگاه در ایالات متحده و کانادا، و دیگر بخشهای جهان، مورد نیاز می‌باشد. همچنین خارجیانی که دارای مشاغل حرفه‌ای می‌باشند، برای ادامه فعالیتهای حرفه‌ایشان در آمریکا و کانادا مرتباً به یک رتبه تافل نیاز دارند. نمره کسب شده در این آزمون جهت پذیرش در این دانشگاه ها به مدت دو سال دارای اعتبار می باشد

  • مجید دورانی



در این مطلب کتاب دیکشنری اصطلاحات رایج زبان انگلیسی امریکایی را با نام NTC's American Idioms Dictionary خدمت شما زبان آموزان گرامی تقدیم می کنیم. این دیکشنری همانگونه که از نامش نیز بر می آید، به صورت کاملا جامع و کاربردی به بحث اصطلاحات و تعبیرات رایج در زبان انگلیسی امریکایی پرداخته است. دیکشنری حاضر تالیف دکتر ریچارد اسپیرز از اساتید برجسته حوزه آموزش زبان انگلیسی می باشد. امید است مورد توجه شما زبان آموزان و زبان دوستان گرامی قرار گیرد. در ادامه می توانید کتاب حاضر را به صورت رایگان دانلود فرمایید.

  • مجید دورانی



KET مخفف سر واژه های Key English Test است. این آزمون که از ابتدایی ترین امتحانات زبان انگلیسی عمومی محسوب می گردد، همه ساله توسط بیش از 30.000 زبان آموز در 60 کشور دنیا انجام می شود. این سطح از انگلیسی برای توسعه مهارت های زبانی لازم جهت به کارگیری در مناسبات اجتماعی و یا محیطهای کاری در نظر گرفته شده است. همچون سایر آزمونهای دانشگاه کمبریج، آزمون KET نیز چهار مهارت خواندن، نوشتن، درک مطلب شنیداری و توانایی مهارت بیانی و نیز گرامر و لغت انگلیسی را پوشش می دهد. آزمون KET همچنین می تواند توانایی به کارگیری مهارت زبانی زبان آموز را در موقعیت های واقعی بسنجد.

این امتحان شامل سه قسمت خواندن و نوشتن، شنیداری و گفتاری است، که قسمت خواندن و نوشتن 50% کل نمره را تشکیل می دهد. در حالی که بخش های شنیداری و گفتاری هر کدام 25% نمره کل را شامل می شوند.

  • مجید دورانی



اگر در تلاشید تا انگلیسی یاد بگیرید باید به این واقعیت واقف باشید که ممکن است انجام این کار چندان هم ساده نباشد. انتخاب شما در این زمینه عالی است، چرا که زبان انگلیسی دومین زبان پر گویش جهان است. زبان انگلیسی به شما کمک می کند تا شغل تجاری خود را بسط داده و یا توسعه دهید، و همچنین اگر در حال برنامه ریزی برای مسافرت منظم به جاهای مختلف در چهارسوی جهان هستید، کمک حالتان خواهد بود.

  • مجید دورانی



دراین پست رمان بسیار زیبای The Cambridge Companion اثری بسیار ارزشمند از نویسنده نامی ارنست همینگوی برای شما عزیزان تهیه و آماده دانلود می باشد. برای دانلود روی لینکهای زیر کلیک کنید.


حجم: 4.72 مگابایت

  • مجید دورانی



آزمون جی آر ای جنرال (GRE General) چیست؟

دانشگاه های آمریکا و برخی از دانشگاه‌های بسیار معتبر کشورهای دیگر (عمدتا کانادا) نمره‌ی این امتحان را به عنوان یکی از مدارکِ درخواستِ پذیرش در مقاطع بالاتر از کارشناسی لازم دارند.

  • مجید دورانی



دراین پست رمان بسیار زیبای The Holly Tree اثری بسیار ارزشمند از نویسنده نامی چارلز دیکنز برای شما عزیزان تهیه و آماده دانلود می باشد. برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.


حجم: 911 کیلوبایت

  • مجید دورانی



در فرآیند آموزش بطور کلی دو روش زیر متصور است

1) روش طبیعی
 در این روش فرد تا چهار، پنج سالگی توانائی قابل قبولی را در یادگیری زبان محیطی که در آن متولد شده و رشد کرده است بدست می آورد. در این روش هیچ سیستم کلاسیکی بر فرد تحمیل نشده و او فقط در تعامل با محیط اطراف خود این توانائی را بدست آورده و تا آخر عمر خودش از آن سود می جوید.

2) روش مصنوعی (مجازی)

تمام روشها، منابع اطلاعاتی، کلاسهای رسمی و غیر رسمی در این گروه جا گرفته و هر کدام تلاش می کنند که با ابتکار و ارائه راه حل های خود، توانائی های لازم را در مخاطبانشان ایجاد نمایند.

  • مجید دورانی



کتاب اصطلاحات رایج زبان انگلیسی امریکایی با عنوان 101 American English Idioms به بررسی 101 اصطلاح رایج در زبان انگلیسی به ویژه در امریکا می پردازد. در این کتاب با 101 اصطلاح رایج و کاربردی زبان انگلیسی که اکثرا در بسیاری از محیط ها از آنها به فراوانی استفاده می شود روبرو می شویم.

همانطور که می دانید اصطلاحات رایج (Idiom های) هر زبانی مجموعه ای از عباراتی است که برای بیان برخی اهداف و منظور ها به شیوه‌ای بسیار مناسب و عامه پسند و گاه به صورت مزاح و البته بعضی اوقات هم طئنه آمیز به مخاطب فهماند. در واقع اصطلاحات (Idiom ها) راهی است برای بیان مقاصد به شیوه غیرمستقیم.

  • مجید دورانی



زبان‌آموزان اغلب مرتکب اشتباه می‌شوند و با تکرار اشتباهات آنها را تقویت می‌کنند. برای پرهیز از این اشتباهات لازم است نکات زیر را همواره بخاطر داشته باشید:

  • مجید دورانی



دراین پست رمان بسیار زیبای The Call of the Wild اثری بسیار ارزشمند از نویسنده نامی جک لندن برای شما عزیزان تهیه و آماده دانلود می باشد. برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.


حجم: 406 کیلوبایت

  • مجید دورانی



وقتی که به انگلیسی صحبت می‌کنید، تلفظ شما قطعاً اولین (و مهمترین) چیزی است که افراد به آن توجه می‌کنند (و نه ساختارهای گرامری و لغاتی که بکار می‌برید). هنگامی که با کسی ملاقات می‌کنید و یکی دو جمله‌ی انگلیسی به زبان می‌آورید، فکر می‌کنید که او بیشتر به چه چیزی توجه می‌کند؟ به لغاتی که به کار برده‌اید و یا به ساختارهای گرامری آن؟ احتمالاً هیچکدام. او بیشتر به تلفظ شما دقت خواهد کرد. اگر نحوه‌ی تلفظ شما بد باشد، او فوراً پیش خود فکر خواهد کرد که شما چقدر بد صحبت می‌کنید. تلفظ شما اولین تأثیرگذاری روی افراد محسوب می‌شود.

  • مجید دورانی

تولیمو چیست؟

۰۴
مرداد



تولیمو یا TOLIMO، مخفف The Test Of Language by the Iranian Measurement Organization می باشد که توسط سازمان سنجش آموزش کشور طراحی و اجرا می شود که در واقع آزمونی استاندارد برای تعیین سطح دانش زبان انگلیسی می باشد. بیشتر متقاضیان این آزمون را داوطلبان دکتری تشکیل می‌دهند زیرا داشتن یک نمره زبان (تولیمو، تافل، MCHE و …) برای قبولی در آزمون دکترا لازم است.

  • مجید دورانی



دراین پست رمان بسیار زیبای Men without Women اثری بسیار ارزشمند از نویسنده نامی ارنست همینگوی برای شما عزیزان تهیه و آماده دانلود می باشد. برای دانلود روی لینکهای زیر کلیک کنید.


دریافت بخش اول
حجم: 792 کیلوبایت



دریافت بخش دوم
حجم: 1.11 مگابایت

  • مجید دورانی



ترجمه ماشینی ترجمه‌ای است که توسط کامپیوتر و بدون دخالت فرد انجام می‌شود.
سابقه ترجمه ماشینی به حدود نیم قرن پیش بر می‌گردد. نخستین ترجمه‌ای که بطور کامل توسط کامپیوتر انجام شد، ترجمه متنی از زبان انگلیسی به زبان روسی بود. گر چه از آن زمان تا کنون ترجمه ماشینی رشد زیادی داشته‌است، هنوز هم نقص‌های فراوانی دارد. اصولا چون کامپیوترها نمی‌توانند مانند انسان هوشمند باشند، ترجمه‌ای هم که توسط آنها انجام می‌شود، ترجمه کاملی نخواهد بود. نمی‌توان انتظار داشت که با استفاده از یک نرم‌افزار مترجم، هر متنی به آسانی ترجمه شود. نرم افزارهای مترجم، در بهترین حالت، عمل ترجمه را با دقتی در حدود ۷۰ درصد انجام می‌دهند. برای به دست آوردن نتیجه بهتر، لازم است قبل و بعد از ترجمه، مقداری ویرایش روی متن انجام شود.

  • مجید دورانی

ابزار هدایت به بالای صفحه