انگلیسی برای همه

Learning English is fun

انگلیسی برای همه

Learning English is fun

انگلیسی برای همه

این وبلاگ مکانی برای استفاده از مطالب، دانلودها، داستانها و ... در مسیر یادگیری و آموزش زبان انگلیسی می باشد. امیدوارم با نظرات سازنده خود یاریگر بنده در این راه باشید.
اینجانب مجید دورانی، دبیر زبان انگلیسی، از شهرستان سلماس استان آذربایجان غربی هستم. هم اکنون در پست دبیر زبان انگلیسی دبیرستان نمونه دولتی ایلیا پاشاپور (دوره اول) و مدرس کانون دانش زبان سلماس مشغول به فعالیت می باشم.


امور اقتصادی | تدبیر اقتصاد
سرگرمی | پزشکی
آفاق | بیست تولز
دریافت کد ذکر ایام هفته برای وبلاگ
آیه قرآن تصادفی

۳۱ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است



نقشه ذهنی چیست؟ نقشه ذهنی مجموعه ای از دیاگرامها برای نمایش کلمات، ایده ها، فعالیتها و موارد دیگر است که حول یک نقطه مرکزی یا کلمه کلیدی بطور محوری کشیده می شود. نقشه ذهنی برای ایجاد، تصویرکردن، ساختاردهی و طبقه بندی ایده ها در زمینه های مطالعات و تحقیق، حل مسئله و تصمیم سازی کاربرد دارد. با استفاده از نقشه ذهنی می توان به سرعت ساختار یک موضوع را شناسایی نمود و همچنین ارتباط بین اجزای سازنده موضوع را درک کرد. استفاده از نقشه ذهنی بسیار آسان است. کافی است برای استفاده از آن یک برگ کاغذ بردارید، یک دایره یا بیضی وسط صفحه بکشید و عنوان موضوع مورد نظر را درون آن بنویسید. سپس با اضافه کردن شاخه های مختلف متصل به مرکز، موضوعات جانبی را اضافه نمایید. هر شاخته می تواند زیر شاخه های مختلف داشته باشد. می توان برای هر موضوع در هر شاخه از رنگهای مختلف استفاده نمود و حتی می توان شکلهای مختلفی را کنار موضوعات اضافه نمود.

  • مجید دورانی



دراین پست رمان بسیار زیبای Before Adam اثری بسیار ارزشمند از نویسنده نامی جک لندن برای شما عزیزان تهیه و آماده دانلود می باشد. برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.


حجم: 680 کیلوبایت

  • مجید دورانی



1. یک دقیقه طلایی شروع آزمون
· هنگامی که سوالات بخش Listening‌ در اختیار شما قرار می گیرد، حدود یک دقیقه یک مثال برای شما از بلندگو پخش می شود تا با نحوه پاسخ دادن به سوالات این بخش بیشتر آشنا شوید، در این مدت زمان تا آنجا که می توانید سوالات را  جلوتر بخوانید و با موضوع Section‌ های مختلف آزمون Listening ‌و اینکه چه مواردی مورد سوال است آشنا شوید. این پیش آمادگی می تواند تا 1نمره باعث افزایش نمره شما باشد. چون در حقیقت یکی از  علت های اصلی از دست دادن پاسخ ها، معمولا آماده نبودن برای دریافت آنهاست.

  • مجید دورانی


دراین پست رمان بسیار زیبای Across The River And Into The Trees اثری بسیار ارزشمند از نویسنده نامی ارنست همینگوی برای شما عزیزان تهیه و آماده دانلود می باشد. برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.


حجم: 1.53 مگابایت

  • مجید دورانی


درک درست از مفاهیم مدیریت زمان و اجرای کامل آن یکی از قوانین مهم برای زبان آموز می باشد.

  • مجید دورانی



دراین پست رمان بسیار زیبای An American Original اثری بسیار ارزشمند از نویسنده نامی جک لندن برای شما عزیزان تهیه و آماده دانلود می باشد. برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.


حجم: 8 مگابایت

  • مجید دورانی



کدام گزینه صحیح می باشید؟

A: Mina always likes to drive a(n) ...... car. 

 A: little old red
 B: little red old
 C: red little old
 D: old little red

  • مجید دورانی



گروهی از والدین معتقدند فرزندانشان بی‌توجه هستند یا نمی‌توانند مسائل را به خاطر بسپارند. در زیر ۹ راهکار برای تقویت حافظه آمده است که می‌تواند در‌ این زمینه به شما کمک کند.

  • مجید دورانی




حجم: 17.4 مگابایت

  • مجید دورانی



یکی از مشکلات عمده نوجوانان و جوانان، نداشتن تمرکز هنگام مطالعه است. چنانچه تمرکز افراد به هم بریزد حتی با وجود مطالعه در زمان‌های طولانی، بازهم نمی‌توانند نتیجه مطلوب را به دست بیاورند. عوامل بیرونی و درونی باعث ایجاد حواس پرتی در فرد می‌شود و نهایتا تمرکز او را از بین می‌برد.

افکار، غم، ناراحتی، گرسنگی، تشنگی، نگرانی، ترس، خشم، شادی و مواردی از این قبیل جزو عوامل درونی حواس پرتی هستند و سر و صدای محیط، تلفن همراه، تلویزیون و دیگر لوازم صوتی، نور شدید یا ضعیف و ازدحام جزو عوامل بیرونی است که ایجاد حواس پرتی می‌کند. عوامل بیرونی را راحت‌تر می‌توان کنترل کرد و برای افزایش تمرکز بهتر است ابتدا عوامل حواس پرتی به حداقل برسد.

این تکنیک‌ها برای افزایش تمرکز در حین مطالعه توصیه می‌شود:

  • مجید دورانی



در این پست و چند پست دیگر قصد دارم رمانهایی زیبا از نویسندگان شهیری را انتخاب کرده و جهت دانلود آماده کنم. امیدوارم از مطالعه این رمانها لذت ببرید. دراین پست رمان بسیار زیبای A Moveable Feast اثری بسیار ارزشمند از نویسنده نامی ارنست همینگوی برای شما عزیزان تهیه و آماده دانلود می باشد. برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.


حجم: 729 کیلوبایت

  • مجید دورانی



گفته می‌شود که انسان‌ها تنها از 10 درصد قدرت فکر خود استفاده می‌کنند و تفاوت بین نوابغ و افراد معمولی تا حد زیادی به این مسئله برمی‌گردد. با استفاده از راهکارهای زیر یادگیری سریع‌تر را تجربه کنید:

1- هنگام مطالعه پای خود را حرکت دهید.

در طول مطالعه و نشستن در یک مکان برای مدت طولانی، پای خود را هر چند وقت یک‌بار به سمت بالا و پایین تکان دهید. این کار موجب افزایش جریان خون شده و یادگیری و تمرکز را افزایش می‌دهد.

  • مجید دورانی


یکی از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی استفاده از کتاب های داستان سطح بندی شده می‌ باشد که گام به گام توانایی خواندن و شنیداری مخاطب را تقویت می‌کند. این روش در حقیقت زبان انگلیسی را با استفاده از ساختار زبانی آموزش می‌دهد و مانند یک شهروند عادی انگلیسی زبان که از کودکی گام به گام زبان مادری خود را فرا می گیرد، عمل می کند. در ادامه می توانید داستان A song for Ben  را که در سطح یک می باشد دانلود نمایید.

  • مجید دورانی


تا که چشمم باز شد دیدم که یارم رفته است

ماه مهمانی تمام و مه‌نگارم رفته است

با گل این بوستان تازه انسی داشتم

گرم گل بودم که دیدم گلعذارم رفته است


عید سعید فطر بر شما مبارک


  • مجید دورانی

  • مجید دورانی


You may be surprised to hear about just how much more Eid-ul-Fitr is about away from food

Beginning at the start of the month of Shawwal – the tenth month of the lunar Islamic calendar – Eid-ul-Fitr signals the end of the Holy Month of Ramadan and can, typically, last for between one to three days.

While most people think it’s a day when Muslims feast to the point of passing out, here are six things you probably didn’t known about Eid-ul-Fitr – until now:

  • مجید دورانی


قبل از اینکه پیش‎نویس رزومه‎تان را بنویسید، بخش ارجاع را به دقت بخوانید تا دربارۀ ملزومات خاص شغلی که قرار است انجام دهید، اطلاعات کافی داشته باشید. مهم اینست که نامۀ درخواست و رزومه را دربارۀ شغل مزبور بنویسید و در آن بر قابلیت‎ها و هر تجربۀ مرتبط با شغل تأکید نمایید.

  • مجید دورانی


طریقه ی استفاده از فرنگ لغت تک زبانه  برای یادگیری زبان:

نکته قابل  تامل در استفاده از فرهنگ لغت، عدم استفاده از فرهنگ لغت های خیلی قدیمی است. به عبارت دیگر، به منظور دسترسی به جدیدترین کلمات، عبارات، ترکیب لغات، و ... ارتقای فرهنگ لغت هر دو یا سه سال حائزاهمیت است. به علاوه،  توصیه می شود برای مقاصد مختلف از فرهنگ های لغت متفاوت استفاده کنید مثلا فرهنگ لغات مترادف و متضاد، فرهنگ کلمات ترکیبی، فرهنگ لغات مصور، فرهنگ ریشه شناسی واژگان انگلیسی و غیره.

به عنوان اولین گام در استفاده از یک فرهنگ لغت جدید بهتر است بخش مقدمه  را به دقت مطالعه  کنید تا با اطلاعات مهم در مورد مدخل کلمات، برچسب ها، اختصارات، نمادهای آوایی برای تلفظ صحیح، و غیره  آشنا شوید، زیرا این قبیل اطلاعات در همه فرهنگ ها به اشتراک گذاشته نشده اند.

  • مجید دورانی


بسیاری از مردم با دیدن کسانی که در یادگیری زبان انگلیسی موفق بوده اند، دست آوردهای آنها را به توانایی ذاتی، شرایط خوب و یا انتخاب مدرسه و شیوه صحیح یادگیری نسبت می دهند. البته همه این موارد درست است اما اینها فقط نوک کوه یخ است (بخش آشکار مشکلی که بسیار پیچیده تر و عمیق تر از این حرف هاست).

در واقع، این دلایل اندک نمی توانند موفقیت برخی از کسانی را که خود آموخته اند و بدون کمک هیچ یک از موارد بالا به سطوح بالایی از روان بودن در زبان دست پیدا کرده اند را توضیح دهند و یا اینکه توضیح دهند چرا برخی دیگر با وجود برخورداری از تمام مزایای ممکن شکست بدی خورده اند.

 یک گفته معروف از یک فرد ناشناس وجود دارد که می گوید: " اگر خودتان خواهان یادگیری نباشید، کسی نمی تواند کمکتان کند. اگر مصممید که یاد بگیرید کسی نمی تواند متوقفتان کند"

  • مجید دورانی




حجم: 11.7 مگابایت 


  • مجید دورانی

The Wise Pigeon

۱۰
تیر


Once upon a time there was a king named Varsha who owned a pigeon and its name was Sibi. This pigeon was so wise that King Varsha would always consult him before attending his court. Sibi was also very good at predicting the weather and days of good fortune. King Varsha and his ministers whenever they wanted to go out hunting or on a long journey would consult the wise pigeon Sibi. 



One afternoon when Sibi was sitting in the court, a flock of pigeons flew past the open door and settled noisily in some apple trees that grew in the garden. King Varsha was most surprised when Sibi turned to him and said, "Those are my people perched on the apple trees. They have come to ask me to visit the country where I was born and bred. Please give me permission to take a holiday so that I may visit my old home and see my parents and relatives again." 

But King Varsha was disturbed by the pigeon's request. 

  • مجید دورانی





حجم: 11.6 مگابایت

  • مجید دورانی

شب قدر

۰۸
تیر



Pray for me, please.

  • مجید دورانی



The Holy Prophet (PBUH) had prophesied the assassination of Imam ‘Ali (AS) and his issues. Regarding Imam ‘Ali (AS) he (PBUH) had said, “Oh ‘Ali! I see before my eyes thy beard dyed with the blood of thy forehead.”

On the 19th of Shahr Ramadhan of the year 40 AH, Imam ‘Ali (AS) came to the mosque in Kufah for his morning prayers. Imam mysteriously desired his sons Hasan (AS) and Husayn (AS) to offer their morning prayers in the house and not to accompany him as they usually did to the mosque. Imam ‘Ali (AS) gave the call for prayer (adhan) and became engaged in leading the congregation.

  • مجید دورانی



ناله کن اى دل به عزاى على
 گریه کن اى دیده براى على


کعبه ز کف داده چو مولود خویش
گشته سیه پوش عزاى على


ماه دگر در دل شب نشنود
صوت مناجات و دعاى على


واى امیر دو سرا کشته شد
خانه غم گشته،سراى على


شهادت مولای مظلوم عدالت ، تسلیت و تعزیت

  • مجید دورانی



بر روح تمام شیعیان تیغ زدند
بر مردترین مرد جهان تیغ زدند

خورشیدبه سینه، ماه برسر می زد
انگاربه فرق آسمان تیغ زدند

سالروز ضربت خوردن امام علی(ع) را تسلیت عرض می نمایم.

  • مجید دورانی



Please pray for me in this great night.

  • مجید دورانی


یکی از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی استفاده از کتاب های داستان سطح بندی شده می‌ باشد که گام به گام توانایی خواندن و شنیداری مخاطب را تقویت می‌کند. این روش در حقیقت زبان انگلیسی را با استفاده از ساختار زبانی آموزش می‌دهد و مانند یک شهروند عادی انگلیسی زبان که از کودکی گام به گام زبان مادری خود را فرا می گیرد، عمل می کند. در ادامه می توانید داستان Ski race  را که در سطح اغازین (Starter) می باشد دانلود نمایید.

  • مجید دورانی

A Wise Counting

۰۳
تیر


Emperor Akbar was in the habit of putting riddles and puzzles to his courtiers. He often asked questions which were strange and witty. It took much wisdom to answer these questions.

Once he asked a very strange question. The courtiers were dumb folded by his question.
  • مجید دورانی



از این به بعد پستهای مربوط به ترجمه صوتی قرآن به صورت مجموعه ای از سوره ها تهیه و آماده دانلود خواهند شد. این کار به دلیل کم حجم شدن فایلها و همچنین دسترسی به سوره های بیشتر در یک پست می باشد. برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.


حجم: 13.9 مگابایت


  • مجید دورانی



یکی از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی استفاده از کتاب های داستان سطح بندی شده می‌ باشد که گام به گام توانایی خواندن و شنیداری مخاطب را تقویت می‌کند. این روش در حقیقت زبان انگلیسی را با استفاده از ساختار زبانی آموزش می‌دهد و مانند یک شهروند عادی انگلیسی زبان که از کودکی گام به گام زبان مادری خود را فرا می گیرد، عمل می کند. در ادامه می توانید داستان Sara Says No  را که در سطح اغازین (Starter) می باشد دانلود نمایید.

  • مجید دورانی

ابزار هدایت به بالای صفحه