انگلیسی برای همه

Learning English is fun

انگلیسی برای همه

Learning English is fun

انگلیسی برای همه

این وبلاگ مکانی برای استفاده از مطالب، دانلودها، داستانها و ... در مسیر یادگیری و آموزش زبان انگلیسی می باشد. امیدوارم با نظرات سازنده خود یاریگر بنده در این راه باشید.
اینجانب مجید دورانی، دبیر زبان انگلیسی، از شهرستان سلماس استان آذربایجان غربی هستم. هم اکنون در پست دبیر زبان انگلیسی دبیرستان نمونه دولتی ایلیا پاشاپور (دوره اول) و مدرس کانون دانش زبان سلماس مشغول به فعالیت می باشم.


امور اقتصادی | تدبیر اقتصاد
سرگرمی | پزشکی
آفاق | بیست تولز
دریافت کد ذکر ایام هفته برای وبلاگ
آیه قرآن تصادفی

۳۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است



نرم افزار فست‌دیکشنری برای سیستم عامل اندروید از سال ۱۳۹۰ از طریق گوگل‌پلی و مارکت بازار به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته و تا این زمان بیش از ۱۵۰۰,۰۰۰ کاربر فعال در سرتاسر جهان دارد.

هدف از تولید نرم افزارهای موبایل، ایجاد روشی ساده‌تر و بهتر برای کاربران فست‌دیکشنری بوده تا در هر مکان بدون نیاز به اینترنت از این فرهنگ لغت استفاده نمایند. قابل ذکر است که در تلاش هستیم تا امکانات بیشتری نیز برای شما تهیه و ارائه نماییم. برخی از امکانات موجود در این نرم افزار برای شما لیست شده‌اند.

 

  • مجید دورانی

English : Longest Words

۲۷
مرداد


The longest word listed in a dictionary is usually a disease. That word that we have come across is:

Pneumonoultramicroscopicsilicovolcanokoniosis.

It is a word containing 45 letters! Please don't ask me how you pronounce it! If you come across a longer word, please do let me know.
  • مجید دورانی


I hope it works. Let's cross our fingers.
امیدوارم کار کنه ، بیا آرزوی موفقیت کنیم

That's the coolest thing I've ever seen. It's really out of this world.
این فوق العاده ترین چیزی که من تا حالا دیدم ، واقعا بینظیره

I don't know the answer to that problem. The subject is over my head.
جواب این مسئله رو نمیدونم ، برام قابل فهم نیست
  • مجید دورانی

Contractions

۲۵
مرداد


In English, there are a number of Contractions of words which are used in speech, and in writing which reproduces spoken language, for example drama, directs speech in novels, short stories and personal letters. It is important that the learners should learn and make use of these contracted forms if they want their English sound natural.

When they are written, the two words are shortened by omitting one or two letters and joining the two words together. The letters which are omitted are represented by apostrophe ( ’ ).

When contractions are spoken, the two words are shortened by omitting some sounds and pronouncing the two words as one.
  • مجید دورانی


Confirmation in the Qur'an is given in the bracket. (Sura : Verse)


1.    Thou shall not take any god except one God. (47 : 19)
2.    Thou shall make no image of God. (42 : 11)

  • مجید دورانی



بدون شک یکی از راه های مفید آموزش ویادگری و تقویت زبان انگلیسی گوش فرا دادن به آهنگ های انگلیسی است. با استفاده از گوش دادن به آهنگ های انگلیسی همزمان با آهنگ و موسیقی زبان شما نیز به طور ناخودآگاه تقویت می شود. در یکی از پستهای قبلی مجموعه ای از این آهنگها برای دانلود آماده شده بود و در این پست مجموعه ای دیگر با آهنگهای جدید برای دانلود و استفاده آماده گردیده است. همانطور که در پست قبلی نیز گفته شد، برای گرفتن نتیجه بهتر یک بار آهنگ را گوش داده سپس سعی کنید بعضی جملات و بخش ها را حدس بزنید سپس  به متن فایل که در قالب یک فایل PDF در کنار آهنگ قرار داده شده است رجوع کنید و آهنگ را از روی متن همراه با آهنگ زمزمه کنید .
 
  • مجید دورانی


شما به عنوان یک زبان آموز می دانید که مهارت گوش دادن در یادگیری زبان انگلیسی از اهمیت بالایی برخوردار است.راهکار های زیادی برای تقویت این مهارت وجود دارد؛مانند گوش دادن به موسیقی،تماشای فیلم به زبان انگلیسی و یا شرکت در دوره های آموزش زبان انگلیسی.فرقی نمی کند که زبان انگلیسی را به طور مبتدی می آموزید یا حرفه ای ؛رمز موفقیّت در پشتکار و تمرین زیاد است... شما تنها نیستید! اوّل از همه به این نکته توجه کنید که افزایش سطح در مهارت گوش دادن تنها برای شما سخت نیست.این مهارت معمولا سخت ترین مهارت برای کسانی است که زبان انگلیسی را به عنوان یک زبان خارجی یاد می گیرند. در آغاز راه ممکن است به علّت درک کم مکالمات احساس ناتوانی کنید!

  • مجید دورانی


Mistake #1 : First vs Third Person Narrative


Two common problems relating to narrative are sometimes found in ESL writing. Firstly, there is the unnecessary interchanging between the two which can be difficult for the reader to follow. Secondly, there is the incorrect choice of narrative in a given context.


When writing in the academic context, it is almost always best to write in the third-person narrative. This is a well-established HIDDEN RULE in academia and failing to abide by it can result in poorer grading of a piece of work.


PRACTICAL TIP : Read your paragraphs and check each takes a consistent narrative perspective. In academia, check your writing for personal pronouns (I, my, me, we, our etc.) which indicate a first-person narrative to ensure that you are writing in the third-person.

  • مجید دورانی


John told us a story and everyone got goose bumps.
جان داستانی برامون تعریف کردو مو به تن ما سیخ شد

Let's stay in touch. I'll email you whenever I can.
دسترس باش.هروقت بتونم بهت ایمیل میزنم

I don't have the guts to go bungee jumping.
من جرعت ندارم بانگی جامپینگ بازی کنم-پرش با طناب
  • مجید دورانی


آزمون تافل TOEFL یک آزمون جامع زبان انگلیسی است که برای ورود به بیش از 4400 کالج و دانشگاه در ایالات متحده و کانادا، و دیگر بخشهای جهان، مورد نیاز می‌باشد. همچنین خارجیانی که دارای مشاغل حرفه‌ای می‌باشند، برای ادامه فعالیتهای حرفه‌ایشان در آمریکا و کانادا مرتباً به یک رتبه تافل نیاز دارند. نمره کسب شده در این آزمون جهت پذیرش در این دانشگاه ها به مدت دو سال دارای اعتبار می باشد.

  • مجید دورانی


جهت دانلود ادامه مطلب را ببینید:
  • مجید دورانی


You don't have to pay for me. Let's go dutch today.
مجبور نیستی پولی به من بدی ، امروز هرکی دُنگ خودشو میده

I have nothing to do. I'm bored to death.
کاری ندارم انجام بدم . خیلی کسل هستم

 bored to death = extremely bored
 خیلی خسته کننده و کس
ل

  • مجید دورانی


1.Introduce yourself.
2. Describe your hometown. What is special about it?
3. Compare your hometown with another town.
  • مجید دورانی


Method 1 of 3: READING
Read as much as you can newspaper, novel, stories, magazine anything.
o    Reading is the main source of getting vocabulary (words) the more you are familiar with the words the more it is easy for you to use them in your conversation .
o    While reading mark unknown words in your book and find their pronunciation on web or in dictionary .
o    Find meanings ,read dictionary,look synonyms and antonyms of words.
o    Always keep a pocket dictionary with you or download a dictionary on your cell ,its really helpful .
  • مجید دورانی


برای دانلود کتاب کار زبان انگلیسی پایه نهم (Prospect 3) روی لینک زیر کلیک کنید.



  • مجید دورانی


گفته می شود بهتر است برای یادگیری زبان خارجی همان ترتیب یادگیری زبان اول را رعایت کنیم یعنی:

گوش دادن (listening)

صحبت کردن (speaking)

خواندن (reading)

نوشتن (writing)


تا حدودی این توصیه درست است اما اگر قرار باشد زبان خارجی را هم مثل زبان اول در طول چندین سال یادبگیریم ممکن است سرخورده شویم و بعد از صرف وقت و عمر و انرژی و هزینه زیاد از یادگیری زبان دوم صرف نظر کنیم.بنابر این بهتر است یک برنامه مدون داشته باشیم و تکنیکهایی را بیاموزیم که در مدت بسیار کوتاهی به این هدف نایل شویم.اصل مهم و اصولی در آموزش زبان مداومت است. اما باید بدانیم که مهارتهای چهارگانه زبان را چگونه بهتر و سریعتر و با جذابیت بیشتر فرابگیریم.
  • مجید دورانی


There are many reasons to learn English, but because it is one of the most difficult languages to learn it is important to focus on exactly why it is you want to learn English. Here we will look at ten great reasons why English is so important. Post this list somewhere you can see it and it will motivate you to keep going even when you are tired of trying to figure out which witch is which!
  • مجید دورانی


در این مطلب به معرفی سری کتاب های آموزش 100 لغت ضروری انگلیسی ویژه کودکان (100 Words Kids Need to Read) می پردازیم. در این سری کتب، به رسم همه کتابهای ویژه کودکان، نویسنده سعی داشته با اشکال، تصاویر کارتونی، جداول کلمات متقاطع و ... به آموزش 100 لغت ضروری زبان انگلیسی بپردازد که به زعم وی این صد لغت را بایستی کودکان برای یادگیری زبان انگلیسی به خاطر سپارند. در ادامه به بررسی بیشتر کتاب ها و مبحث آموزش زبان کودکان می پردازیم.
  • مجید دورانی


وب سایت TestYourVocab.com همان طوری که از اسمش پیداست برای این طراحی شده تا با طی کردن سه مرحله ساده اندازه لغات انگلیسی که شما کامل به آن مسلط هستید را برای شما تخمین بزند.


در این سایت اشاره شده که تعداد لغات زبان انگلیسی نسبت به سایر زبان ها بیشتر است!
برای تخمین دایره لغات تان تنها کافی است وارد شوید و در دو مرحله اول لغاتی را که حداقل از یک معنی آن مطمئن هستید را تیک بزنید. باید در این مورد راست گو باشید و لغاتی را که قبلا شنیده بودید ولی معنی آن ها را نمی دانید خالی بگذارید تا در نتیجه به مورد دقیق تری برسید. در مرحله سوم و آخر از شما چند سوال کلی پرسیده می شود. در رابطه با اینکه انگلیسی زبان اول یا دوم شماست، سن، جنسیت، محل زندگی و …

  • مجید دورانی


بدون شک یکی از راه های مفید آموزش ویادگری و تقویت زبان انگلیسی گوش فرا دادن به آهنگ های انگلیسی است. با استفاده از گوش دادن به آهنگ های انگلیسی همزمان با آهنگ و موسیقی زبان شما نیز به طور ناخودآگاه تقویت می شود. در یکی از پستهای قبلی مجموعه ای از این آهنگها برای دانلود آماده شده بود و در این پست مجموعه ای دیگر با آهنگهای جدید برای دانلود و استفاده آماده گردیده است. همانطور که در پست قبلی نیز گفته شد، برای گرفتن نتیجه بهتر یک بار آهنگ را گوش داده سپس سعی کنید بعضی جملات و بخش ها را حدس بزنید سپس  به متن فایل که در قالب یک فایل PDF در کنار آهنگ قرار داده شده است رجوع کنید و آهنگ را از روی متن همراه با آهنگ زمزمه کنید .
  • مجید دورانی

English Hadith

۱۳
مرداد


اصل و پایه عقل پس از ایمان به خداوند متعال، مهرورزی و محبت کردن با مردم است.

امام صادق (ع)

After faith in God, the principle and basis of wisdom are kindness and sympathy on people.
Imam Sadegh (peace be upon him)


برترین صدقات اصلاح میان مردم است.
پیامبر اکرم (ص)

Reconciliation between people is the best alms.
Holy prophet (peace be upon him)

 

  • مجید دورانی

Health problems

۱۳
مرداد


To see the picture in real size, right click on it and choose View Image.
  • مجید دورانی


دانلود در ادامه مطلب:

  • مجید دورانی

Ten Useful Expressions

۱۲
مرداد


To see the picture in real size, right click on it and choose View Image.
  • مجید دورانی


Click on the link below to download Can Do Picture Dictionary.


  • مجید دورانی


بعد از کتابهای جدید التالیف سالهای هفتم و هشتم، اکنون نوبت آن شد تا کتاب زبان انگلیسی سال نهم را که امسال برای اولین بار تدریس خواهد شد، برای دانلود آماده و تقدیم گردد. از امسال قسمتهای Grammar و Intonation نیز به کتاب افزوده شده اند.
  • مجید دورانی


آنچه در این پست قرار داده شده، برنامه ای بسیار کاربردی و مفید است که علاوه بر کمک به یادگیری زبان در تعالی روحی ما نیز نقش دارد. این برنامه که قرآن در نرم افزار Word است پس از نصب به صورت افزونه ای (Add in) در نرم افزار Word اضافه شده و می توانید آیات قرآن را همراه با ترجمه انگلیسی ببینید.

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه فرمایید...
  • مجید دورانی


با کمی تمرین به راحتی انگلیسی را با خط شکسته بنویسید.


  • مجید دورانی


آموزش زبان انگلیسی با روبی، روشی جدید و جذاب جهت فراگیری زبان انگلیسی، متد نمایش جمله بعلاوه ابزارها و بازی های آموزشی منحصر به فرد روبی چیست؟

در دنیای امروز جهت فراگیری زبان انگلیسی راهکارهای مختلفی وجود دارد. از جمله کلاس های آموزشی، سی دی های مالتی مدیا، کتاب و متدهای متعدد دیگر. برای استفاده از هر یک از روشهایی که ذکر شد، نیاز به هزینه کردن مبالغ هنگفت و صرف زمان و حوصله نسبتا طولانی است. و مهمتر از همه اینکه اکثر روشهای مرسوم، بسیار خسته کننده و یکنواخت هستند و فراگیری آن معمولا هیچ جذابیتی نداشته و این خود باعث میشود فرد پس از مدتی از آن زده شده و از ادامه دادن روند آموزش، صرف نظر کند. در این میان، روشی که برای فرد، هم جالب و جذاب باشد، هم سریع به نتیجه مطلوب برسد و هم کم هزینه و ارزان باشد، تنها استفاده از متد آموزش زبان انگلیسی توسط نرم افزار روبی (Rubi) است.


برای دانلود به ادامه مطلب تشریف ببرید!

 

  • مجید دورانی


در فراگیری زبان انگلیسی به چه مواردی لازم است توجه کنیم؟

فراگیری زبان انگلیسی نیازمند عمل است. ممکن است شما تمام نکات یادگیری را بدانید، ولی اگر انجام کارها را شروع نکنید، به هیچ چیز نمی‌رسید. در واقع، اگر می‌خواهید بخوبی به زبان انگلیسی صحبت کنید، شما باید زندگی خود را تغییر دهید...

 در اینجا به برخی از کارهایی که شما باید انجام دهید، اشاره می‌شود:

  • مجید دورانی


هنگامیکه صحبت از دیکشنری به میان می‌آید، افـراد اغلب بـه یک دیکشنری دو زبانه، مثلاً انگلیسی به فارسی، فکر می‌کنند. اما باید بدانید که بهترین دیکشنری برای زبان‌آموزها، دیکشنری تک‌زبانه یا انگلیسی به انگلیسی است. البته منظور ما این نیست که نباید از دیکشنری انگلیسی به فارسی استفاده کنید، بلکه منظور این است که تأکید اصلی شما باید روی دیکشنری انگلیسی به انگلیسی باشد. در بخش بعدی در مورد نحوه‌ی استفاده از دیکشنری بیشتر توضیح خواهیم داد، اما در اینجا به بیان ویژگی‌های یک دیکشنری انگلیسی به انگلیسی می‌پردازیم.

  • مجید دورانی


130 اشتباهی که دانش آموزان در حین استفاده از زبان انگلیسی انجام می دهند.

کتاب ۱۳۰ اشتباه دانش آموزان که برای شناسائی کردن اشتباهاتی که در حین مکالمه و استفاده از زبان انگلیسی است مورد استفاده قرار می گیرد و برای برطرف کردن این اشتباهات دانش آموزان کاربرد دارد.
  • مجید دورانی


This table shows the different types of nouns that we can see in English texts.
  • مجید دورانی

Error Vs. Mistake

۰۲
مرداد

پس از مطلبی که راجع به اشتباهات متداول دیکته بود، دوستی نظری راجع به کلمات error و mistake و کاربرد آنها داشتند. از این رو تصمیم گرفتم در این پست مطلبی پیرامون این موضوع داشته باشم. در ادامه می توانید فایلی را دانلود کنید که در همین مورد است. امیدوارم مورد توجه و استفاده شما واقع شود.
  • مجید دورانی

ابزار هدایت به بالای صفحه