انگلیسی برای همه

Learning English is fun

انگلیسی برای همه

Learning English is fun

انگلیسی برای همه

این وبلاگ مکانی برای استفاده از مطالب، دانلودها، داستانها و ... در مسیر یادگیری و آموزش زبان انگلیسی می باشد. امیدوارم با نظرات سازنده خود یاریگر بنده در این راه باشید.
اینجانب مجید دورانی، دبیر زبان انگلیسی، از شهرستان سلماس استان آذربایجان غربی هستم. هم اکنون در پست دبیر زبان انگلیسی دبیرستان نمونه دولتی ایلیا پاشاپور (دوره اول) و مدرس کانون دانش زبان سلماس مشغول به فعالیت می باشم.


امور اقتصادی | تدبیر اقتصاد
سرگرمی | پزشکی
آفاق | بیست تولز
دریافت کد ذکر ایام هفته برای وبلاگ
آیه قرآن تصادفی

۳۹ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است




I dreamed I had an interview with God

God asked

So you would like to interview me


I said, If you have the time

God smiled
My time is eternity

What questions do you have in mind for me

  • مجید دورانی


یادگرفتن مکالمه زبان انگلیسی به شکل مطلوب، آرزوی بیشتر جوانان ایرانی است. چه آنهایی که انگیزه خاصی برای استفاده از این توانایی دارند، مانند سفر به خارج، ادامه تحصیل یا استخدام در یک شرکت خارجی و یا صرفا از روی علاقه و ایجاد ارتباط با جامعه جهانی. همه افراد بر این اعتقاد هستند که آموزش های زبان انگلیسی در مدارس و دانشگاه های ایران کمکی به آموختن مکالمه نمی کند و اطلاعات مربوطه فقط در محدوده گرامر یا ترجمه ساده متون خلاصه می شود. بعضی از خانواده های ایرانی هم چون به دشواری یادگیری زبان در بزرگسالی واقف هستند، فرزندان خود را از همان سال های ابتدایی در کلاس های ویژه ثبت نام می کنند. اما بزرگسالانی که فرصت شرکت در این کلاسها را داشته باشند، همیشه به دنبال یک مرکز آموزشی معتبر هستند و شاید چندین موسسه و آموزشگاه را تجربه کرده باشند. اما چون در بهترین شرایط فقط در کلاس حاضر می شوند و زمانی برای تمرین های هفتگی و مطالعه قبل از کلاس نمی گذارند، عملا به جایی نمی رسند. برخی نیز که کار و شغل روزمره اجازه حضور در این کلاسها را به آنها نمی دهد، با خرید انواع کتاب ها، سی دی ها، دیکشنری ها و خودآموزها تصمیم می گیرند که در منزل، محل کار یا خودرو، شخصا اقدام به یادگیری کنند اما چون اجبار و ضرب العجلی برایشان نیست، به مرور از خیر این شیوه می گذرند و مجموعه ای از کتاب و سی دی و غیره روی دستشان می ماند.

توصیه های زیر اشاره ایست به نکته های کلیدی و طلایی در یادگیری مکالمه زبان انگلیسی، که بر اساس تجربه های بین المللی مختلف بدست آمده است. این توصیه ها برای هر دو گروه فوق، بخصوص برای آنان که از به کار بردن روش های مختلف خسته شده اند بسیار مفید خواهد بود.
  
  • مجید دورانی


همانطور که می دانید زبان انگلیسی، به دلیل کاربردی بودن، اولین زبانی می باشد که مردم سراسر دنیا برای یادگیری انتخاب می کنند. با این حال جالب است بدانید با اینکه زبان آموزان از کشورهای مختلفی می باشند، اما اشتباهات انگلیسی آنها همه مشابه می باشد.
در اینجا به 10 مورد از متداول ترین اشتباهات می پردازیم.
  • مجید دورانی


این لغات بر طبق بررسی انجام شده یک شرکت انگلیسی که از حدود 40000 دانشپذیر زبان انگلیسی انجام شده، گردآوری شده است.  افرادی که به این لغات رای داده بودند زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم می آموختند که بر طبق نظرشان این لغات یا مفهومشان جزو زیباترین ها در زبان انگلیسی می باشد.
 
  • مجید دورانی

Scared

۲۸
تیر


To see the picture in real size, right click on it and choose View Image.
  • مجید دورانی


کم کم غروب ماه خدا دیده می شود

صد حیف ازین بساط که برچیده می شود

در این بهار رحمت و غفران و مغفرت

خوشبخت آنکسی ست که بخشیده می شود

عید شما مبارک


  • مجید دورانی


آیا انگلیسی آمریکایی (American English) و انگلیسی بریتانیایی (British English) دو زبان مجزا هستند یا دو حالت مختلف از زبان انگلیسی؟ بعضی‌ها می‌گویند آنها دو زبان مختلف هستند ولی خیلی‌ها آنها را تنها حالتهای مختلفی از یک زبان می‌دانند.

البته هیچ پاسخ دقیقی برای این پرسش وجود ندارد. ما فقط می‌توانیم بگوییم که تفاوتهایی میان آنها وجود دارد. البته باید بدانید که این تفاوتها جزئی بوده و در اثر یکپارچه شدن دنیای امروز این تفاوتها روز به روز کمتر می‌شوند.

در ادامه با برخی از تفاوتهای میان این دو نسخه از زبان انگلیسی آشنا می‌شوید.

 

  • مجید دورانی

Slangs

۲۶
تیر


در هر زبانی علاوه بر کلمات مرسوم و معمول، در هنگام صحبت معمولاً عباراتی استفاده می شوند که شاید در نگاه اول با معنی واقعی کلماتی که در آن استفاده شد هیچ ارتباطی نداشته باشند. ولی شنونده و گوینده به راحتی منظور همدیگر را درک می کنند. این اصطلاحات عامیانه حتی در زبان فارسی نیز وجود دارند و ما همه روزه از آنها استفاده می کنیم. در زبان انگلیسی به اینگونه عبارات slang می گویند. در این پست برخی از این اصطلاحات را یاد می گیریم.
 
  • مجید دورانی


یادگیری زبان جدید برای خیلی ها کار طاقت فرسایی است؛ از یادگیری واژگان و اصطلاحات و تلفظ و دستور زبان گرفته تا بکارگیری درست زبان جدید، بیشتر افراد را از یادگیری زبان جدید دلسرد می کند، ولی این روزها برنامه های تلفن همراهی ابداع شده اند که یادگیری زبان جدید را به یک سرگرمی جالب و مهیج تبدیل می کنند. در ادامه این پست به معرفی یکی از بهترین این برنامه ها با نام Duolingo می پردازم.


برای اطلاعات بیشتر و تذکرات مهم حتماً ادامه مطلب را بخوانید...

 

  • مجید دورانی



بدون شک یکی از راه های مفید آموزش ویادگیری و تقویت زبان انگلیسی گوش فرا دادن به آهنگ های انگلیسی است. با استفاده از گوش دادن به آهنگ های انگلیسی همزمان با آهنگ و موسیقی زبان شما نیز به طور ناخودآگاه تقویت می شود. در این مجموعه که آهنگ ها همراه با فایل متنی و ترجمه فارسی  آن آورده شده است بهترین شکل برای تقویت زبانتان در حین گوش دادن به آهنگ است. این آهنگ ها بیشتر جزو آهنگ های آموزشی بوده و فهمیدن و درک آنها ساده است.در حین گوش دادن به آهنگ ها سعی کنید تکرار نیز کنید تا علاوه بر تقویت Listening، قدرت Speaking(صحبت کردنتان) نیز بهتر شود.
  • مجید دورانی


یکی از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی استفاده از کتاب های داستان سطح بندی شده می‌ باشد که گام به گام توانایی خواندن و شنیداری مخاطب را تقویت می‌کند. این روش در حقیقت زبان انگلیسی را با استفاده از ساختار زبانی آموزش می‌دهد و مانند یک شهروند عادی انگلیسی زبان که از کودکی گام به گام زبان مادری خود را فرا می گیرد، عمل می کند. در ادامه می توانید داستان Starman را که در سطح اغازین (Starter) می باشد دانلود نمایید.

  • مجید دورانی

Mini Sagas

۲۵
تیر


Mini Saga به داستان کوتاهی گفته می شود که تعداد کلمات استفاده شده در آن باید دقیقاً 50 کلمه باشد، نه کمتر و نه بیشتر. این گونه داستانها اغلب مرموز و دارای زوایای پنهان هستند و فهم آنها نیاز به مطالعه چندین باره داستان دارد. البته این یک اصل نیست و می تواند ساده و قابل فهم نیز باشد. در ادامه داستانهای نگاشته شده توسط هفت نفر از بهترین زبان آموزان بنده در آموزشگاه زبان ایران مهر سلماس را خواهید خواند. البته لازم به ذکر است که اشکالاتی در کلیت مطالب وجود دارد ولی با توجه به اینکه این داستانها نوشته زبان آموزان هستند، این اشکالات نیز قابل اغماض می باشند. امیدوارم از خواندن این داستانها لذت ببرید.

برای زبان آموزان خوبم، مریم شیخ علیان، نگین اطمانی، مهدیه امیری، نگین مصطفی زاده، مهنّا علیزاده، شهلا نوبهار و ویدا فرجی آرزوی موفقیتهای بسیار چشمگیر در ادامه تحصیل و زندگیشان دارم.

  • مجید دورانی

Prepositions

۲۱
تیر


To see the picture in real size, right click on it and choose View Image.
  • مجید دورانی


یکی از بهترین راهها در یادگیری هر زبانی استفاده از محاورات روزمره و صحبت در مورد کارهایی است که به طور روزانه همه انجام می دهند. کتابی که در ادامه مطلب برای دانلود آماده شده، حاوی کارهای روزمره ای است که همه ما تقریبا با تمامی آنها سر و کار داریم. این کتاب می تواند تمرین مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی باشد.
  • مجید دورانی

An idiom

۲۱
تیر


To see the picture in real size, right click on it and choose View Image.
  • مجید دورانی


یکی از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی استفاده از کتاب های داستان سطح بندی شده می‌ باشد که گام به گام توانایی خواندن و شنیداری مخاطب را تقویت می‌کند. این روش در حقیقت زبان انگلیسی را با استفاده از ساختار زبانی آموزش می‌دهد و مانند یک شهروند عادی انگلیسی زبان که از کودکی گام به گام زبان مادری خود را فرا می گیرد، عمل می کند. در ادامه می توانید داستان Goodbye, Mr Hollywood را که در سطح یک می باشد دانلود نمایید.

  • مجید دورانی

Did you know

۱۷
تیر


To see the picture in real size, right click on it and choose View Image.
  • مجید دورانی


Struggling with English grammar?
Or are you getting tired of your textbook?
The key to learning English well is to not give up.
But how can you stay motivated when you’re frustrated or bored?
Try something new.
Here are some ideas to make your studying more fun and effective.
  • مجید دورانی


بر روح تمام شیعیان تیغ زدند
بر مردترین مرد جهان تیغ زدند
خورشید به سینه، ماه بر سر می زد
انگار به فرق آسمان تیغ زدند

شهادت امام علی (ع) تسلیت باد.

  • مجید دورانی

Ghadr Nights

۱۵
تیر


I hope to be in your prayers.
  • مجید دورانی


جول اوستین (Joel Osteen) واعظ آمریکایی است که سخنرانی های بسیاری از وی در تلویزیون آمریکا پخش شده است. اخیراً در فضای مجازی سخنرانی های این واعظ، به صورت گسترده در حال پخش هستند. از آنجا که سخنرانی های وی بسیار جذاب هستند، تصمیم گرفتم در این پست قسمتی از سخنرانی وی در مورد اعتماد به زمان بندی خداوند را در ادامه مطلب برای دانلود قرار دهم. امیدوارم لذت ببرید.
  • مجید دورانی

Clothing

۱۲
تیر


To see the picture in real size, right click on it and choose View Image.
  • مجید دورانی


To see the picture in real size, right click on it and choose View Image.
  • مجید دورانی


یکی از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی استفاده از کتاب های داستان سطح بندی شده می‌ باشد که گام به گام توانایی خواندن و شنیداری مخاطب را تقویت می‌کند. این روش در حقیقت زبان انگلیسی را با استفاده از ساختار زبانی آموزش می‌دهد و مانند یک شهروند عادی انگلیسی زبان که از کودکی گام به گام زبان مادری خود را فرا می گیرد، عمل می کند. در ادامه می توانید داستان Sherlock Holmes and The Dukes Son را که در سطح یک می باشد دانلود نمایید.

  • مجید دورانی

Life

۱۲
تیر
  • مجید دورانی

Fear Or Faith

۰۹
تیر


جول اوستین (Joel Osteen) واعظ آمریکایی است که سخنرانی های بسیاری از وی در تلویزیون آمریکا پخش شده است. اخیراً در فضای مجازی سخنرانی های این واعظ، به صورت گسترده در حال پخش هستند. از آنجا که سخنرانی های وی بسیار جذاب هستند، تصمیم گرفتم در این پست قسمتی از سخنرانی وی در مورد ترس و ایمان را در ادامه مطلب برای دانلود قرار دهم. امیدوارم لذت ببرید.
  • مجید دورانی


یکی از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی استفاده از کتاب های داستان سطح بندی شده می‌ باشد که گام به گام توانایی خواندن و شنیداری مخاطب را تقویت می‌کند. این روش در حقیقت زبان انگلیسی را با استفاده از ساختار زبانی آموزش می‌دهد و مانند یک شهروند عادی انگلیسی زبان که از کودکی گام به گام زبان مادری خود را فرا می گیرد، عمل می کند. در ادامه می توانید داستان Red Roses را که در سطح آغازین (starter) می باشد دانلود نمایید.

  • مجید دورانی

Shake a leg

۰۹
تیر


To see the picture in real size, right click on it and choose View Image.
  • مجید دورانی

Some useful idioms

۰۹
تیر


To see the picture in real size, right click on it and choose View Image.
  • مجید دورانی

یکی از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی استفاده از کتاب های داستان سطح بندی شده می‌ باشد که گام به گام توانایی خواندن و شنیداری مخاطب را تقویت می‌کند. این روش در حقیقت زبان انگلیسی را با استفاده از ساختار زبانی آموزش می‌دهد و مانند یک شهروند عادی انگلیسی زبان که از کودکی گام به گام زبان مادری خود را فرا می گیرد، عمل می کند. در ادامه می توانید داستان The coldest place on Earth را که در سطح یک می باشد دانلود نمایید.

  • مجید دورانی
  • مجید دورانی

How are you

۰۷
تیر


To see the picture in real size, right click on it and choose View Image.

  • مجید دورانی

کتابهای درسی زبان انگلیسی پایه های هفتم و هشتم برای سال تحصیلی 95-94 منتشر شد. با اینکه تفاوت چندانی با کتابهای سالهای قبل ندارند ولی به منظور استفاده شما عزیزان، برای دانلود آماده شده اند.

  • مجید دورانی

All Shapes

۰۵
تیر
  • مجید دورانی

۱- هر قدر که می توانید در کلاس زبان به انگلیسی صحبت کنید و لو اینکه سلام و احوالپرسی باشد.

۲-با "پارتنر" خود که او نیز باید علاقه مند به زبان است پیامک انگلیسی نه فینگلیش رد و بدل کنید.

  • مجید دورانی


قبل از اسامی از حروف تعریف نامعین(َA or An) یا حرف تعریف معین (The ) استفاده می کنیم.


کاربرد :A  قبل از اسامی قابل شمارش، مفرد، و نامشخص(ناشناس).

I saw a man in the street. (A men) 

I drink a cup of coffee. (A coffee)

I saw a lion at the zoo. It is a used car. He is a usual teacher. I visited a one eyed man. It was a horrible event. She is a university student.

  • مجید دورانی

To see the picture in real size, right click on it and choose View Image.
  • مجید دورانی

Ramadan

۰۲
تیر

"Ramadan is the (month) in which Qur'an was sent down, as a guide to mankind, and a clear guidance and judgement (so that mankind will distinguish right from wrong). Whoever among you witnesses the month of Ramadan should fast through it..." (2:183)
  • مجید دورانی

برای دیدن تصویر در اندازه بزرگتر روی آن کلیک راست کرده و گزینه view image را انتخاب کنید.

انجمن زبان غدیر

  • مجید دورانی

ابزار هدایت به بالای صفحه